19
Kasım
İletişim
MARMARAY’I PAYLAŞ
Marmaray bir yaşında

• Asrın Projesi MARMARAY 1 Yaşında…

• Bir yılda; 50 milyon yolcu taşındı…

• 100 bin sefer yapıldı…

• 1,4 milyon km yol kat edildi…

• İki kıtanın birleştiği noktayı görmek isteyen dünyanın dört bir köşesinden devlet adamları ve turistler misafir edildi…

 

Avrupa ve Asya kıtasını denizin altından birbirine bağlayan ve dünyada mühendislik harikası olarak kabul edilen asrın projesi Marmaray 1. yaşını kutluyor.

50 Milyon yolcu taşındı…

29 Ekim 2013 tarihinde hizmete açılan, yüksek güvenlik sistemleriyle donatılan Marmaray’ın Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme kesiminin açılışından günümüze kadar 100 bin sefer yapıldı, 1,4 milyon km yol kat edildi, 50 milyon yolcu taşındı.

Diğer ulaşım sistemleriyle entegre proje

Boğazın altından geçişten sonra Avrupa yakasında ilk istasyon olan Sirkeci’de Kabataş-Bağcılar tramvay hattıyla, Avrupa yakasındaki son istasyonu olan Kazlıçeşme’de ise karayolu toplu taşıma araçlarıyla aktarmanın mümkün olduğu Marmaray’da 3.000 araçlık park yeri mevcut.

 

Yolcularının % 48’inin Anadolu, % 52’sinin Avrupa yakasından geldiği Marmaray, Anadolu yakasında, Ayrılık Çeşmesi’nde Kadıköy- Kartal Metrosu’na, Üsküdar’da deniz ve karayolu toplu taşıma araçlarına bağlanıyor.

 

Yenikapı İstasyonunda hem Taksim-Hacıosman metrosu ile hemde yakın gelecekte hizmete açılacak olan Atatürk Havalimanı-Başakşehir- Olimpiyat Stadı metro hattı ile entegrasyonu olan Marmaray’da, Gebze-Halkalı arasındaki banliyö sisteminin metro standardına yükseltilmesinden sonra Hedef günde 1 milyon yolcu.

Yüzyıllık tasarım ömrüne sahip olan Marmaray, 9 şiddetinde depreme dayanıklı ve 2 dakikalık tren işletme aralığına uygun olarak dizayn edildi. 1.4 km’lik Boğaz Tüp Geçişi, deniz zeminine göre 55 metre derinlikte demiryolu inşa edilerek sağlandı. Banliyö hatlarının iyileştirilmesi tamamlandığında Gebze ile Halkalı arasındaki 3’ü derin istasyon (Üsküdar, Sirkeci-58m. derinlikte, Yenikapı) olmak üzere toplamda 42 adet istasyonun bulunacağı yaklaşık 76,5 km’lik parkur, 105 dakikada katedilecek.

Avrupa-Asya aksındaki uluslararası demiryolu ulaşım koridoru üzerinde yer alan Proje, YHT çekirdek ağı ve Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projeleriyle de entegre olacak.

Gebze-Ayrılık Çeşmesi ve Halkalı-Kazlıçeşme arasında yapımı devam eden ve Marmaray’la bağlanacak olan banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinin 2015 yılı içerisinde tamamlanması öngörülüyor.