20
Eylül
İletişim
MARMARAY’I PAYLAŞ
ULAŞTIRMA DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI BİNALİ YILDIRIM PENDİK-AYRILIKÇEŞME BANLİYÖ HATTINDA

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım Marmaray'ın devamı olan Pendik-Ayrılıkçeşme banliyö hattında incelemelerde bulundu ve gezisinin ardından Yenikapı Aktarma Merkezi'nde basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

 

“PENDİK-AYRILIKÇEŞME VE KAZLIÇEŞME-HALKALI BANLİYÖ HATLARI SÜRATLE İSTANBULLU VATANDAŞIN HİZMETİNE SUNULACAK"

 

Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı Banliyö hatlarının süratle İstanbullu vatandaşın hizmetine sunulacağını belirten Yıldırım sözlerine şöyle devam etti:

 

"Hatlar çok önemli. Çünkü Marmaray'dan veya Kadıköy-Kartal hattından yararlanacak olan İstanbullular veya havaalanına gidecek olanlar, Anadolu ve Avrupa yakasındaki nüfusun yoğun olduğu bölgelerdeki İstanbullu hemşerilerimiz her gün Marmaray'a erişmek için çeşitli yollarla, otobüslerle, özel araçlarla, minibüslerle ağır trafik altında gelmek mecburiyetinde kalıyorlar.

 

Dolayısıyla burada büyük bir sıkıntı yaşıyorlar. Banliyö hattı ve hızlı tren hattının bir an önce tamamlanması gerekiyor. Bugün şantiyede hat boyunca arkadaşlarımızla incelemelerde bulunduk. Nihayet burada bilgilendirme yaptıktan sonra Avrupa yakasında Halkalı'ya kadar da incelememizi devam ettireceğiz."

 

 

“3 VARDİYA GECE GÜNDÜZ ÇALIŞILACAK”

 

Hattın tamamlanabilmesi için çok ciddi çalışmalar sürdürüldüğünü belirten Yıldırım, alt yapı, üst yapı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon işlerinin saptandığını anlattı. Yıldırım şu bilgileri paylaştı:

 

"Projenin tamamlanması için ciddi çalışmalara ihtiyaç var. Onlarca karayolu alt-üst geçidi, menfezler, viyadükler, tüneller ve istasyonlar, istasyon sayısı 38, her iki yakada. Bu istasyonların yapımı, istinat duvarları yapımı, menfez yapımı, karayolunun alt-üste alınma konusu, yayalar için alt-üst geçitler, bütün bunları topladığımızda önemli sayılabilecek miktarda sanat yapısı, özellikli sanat yapısı var. Bu işleri 3 vardiya, gece gündüz çalışarak, bir an önce tamamlayıp İstanbulluların hizmetine sunmak istiyoruz."

 

Yapımı devam eden Pendik-Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı hattında çalışmaların sürdüğünün altını çizen Yıldrım, "Ankara'dan gelen hızlı tren bilindiği gibi Pendik'e kadar geliyor, burası 25 kilometre. Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den başlayıp Halkalı'ya kadar devam edecek banliyö hattı var, burası 20 kilometre. Gebze-Pendik hattı daha önce bitmişti. Onu da ilave ettiğimizi zaman 63 kilometre oluyor” diye ekledi.

 

 

“İSTANBUL İÇİN PROJENİN ÖNEMİNİ BİLİYORUZ”

 

Projenin Avrupa Yatırım Bankası ve konsorsiyumu tarafından finanse edildiğini anımsatan Yıldırım, inşasının ise İspanyol, Alman ve Türk firmalar tarafından gerçekleştirildiğini söyledi. Yaşanan sıkıntıların geride bırakıldığına değinen Yıldırım, "Olumsuzluklar ve sorunları biliyoruz, çözümünü de biliyoruz. Arkadaşlarımız, yüklenici firma ve alt yükleniciler bundan böyle bu projenin İstanbul için önemini bildiklerinden dolayı çok daha büyük özveriyle, gayretle çalışacak, projeyi bir an önce el birliğiyle tamamlayacağız" diye konuştu.

 

OLASI RİSKLERİN ÇÖZÜMLERİ BELİRLENDİ

 

Projenin tüm teknik detaylarını gözden geçirdiklerini belirten Yıldırım, projenin önündeki olası riskleri  tespit ettiklerini kaydetti. 

Bakanlık yetkilileri, Alt Yapı Genel Müdürlüğü, yüklenici firma ve müşavir firmanın bir araya gelerek projenin önündeki risklere ilişkin çözümleri belirlediklerini söyleyen Yıldırım, şu açıklamaları yaptı:

"Öne çıkan konu hat üzerindeki arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle projenin uzama riskidir. Tarih ve kültürel hayatımıza çok önem veriyoruz. Bunu nereden anlıyoruz? Şu içinde bulunduğumuz Yenikapı İstasyonu, biz Marmaray Projesi'ni yaparken tam 4,5 yıl burada İstanbul'un gizli tarihini, geçmiş medeniyetlerden kalan eserleri ortaya çıkarmak için burada arkeolojik kazı çalışmaları yaptık ve onların bazıları da terminalde sergilenmiş vaziyette ama on binlercesi de Müzeler Müdürlüğü'nde muhafaza altına alınmış durumda. 

Onun için tarihi buluntular projenin biraz gecikmesine sebep oldu, bu gecikmeyi tabi elde ettiğimiz kazanımları dikkate alarak biz anlayışla karşıladık. İstanbullulara da bunu anlattık ama Marmaray'dan kazandığımız tecrübelerin ışığı altında Anadolu yakası, Avrupa yakası banliyö hatları ve hızlı tren hattının yapımından, buradaki zaman kayıpları çok daha az olacak ve proje bir an önce tamamlanıp İstanbulluların hizmetine sunulacaktır."

 

“2017 BİTMEDEN TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ”

 

Proje tamamlandığında Gebze'den Halkalı'ya ulaşımın 105 dakikada sağlanacağını aktaran Yıldırım, projenin bitiş tarihine ilişkin şunları söyledi:

 

"Bu projeyi herhangi bir duraksama olmadan doğu-batı aksında çok önemli bir proje olarak görüyoruz. Bitiş tarihi normal şartlarda 4,5 yıldır, normal sözleşme şartlarına göre. Ancak arkeolojik kazılar ve kamulaştırma gibi nedenlerden dolayı zaten ciddi bir süre kaybı vardır, şu anda projenin daha yarısına gelmiş durumda değiliz.

Bundan sonra geçecek süreyi geçmişte yaptığımız işin en az iki katını yapmak suretiyle projeyi tamamlayacağız. Ne demektir? 4,5 seneyi 2'ye böleceksiniz, yaklaşık tarihi bulacaksınız ama bu tarih bizim için hedef olmakla beraber asıl başaracağımız bu tarihin önünde bir tarihtir.

Her şey yolunda giderse daha önce bir tarihte, 2017 bitmeden tamamlamayı hedefliyoruz, inşallah bunun için her şey hazır. Biz bakanlık olarak hazırız, durmak yok, yola devam…"