24
Haziran
İletişim
MARMARAY’I PAYLAŞ
Bunları biliyor musunuz
  • İstanbul’un bilinen tarihi 2.500 yıl iken Marmaray inşaat çalışmalarında yapılan arkeolojik kazılarla 8.500 yıl geri gittiğini,
 
  • Marmaray çalışmaları kapsamında yürütülen arkeolojik kazılarda 5-11. Yüzyıllara tarihlendirilen değişik ölçü ve tiplerde 35 adet tekne kalıntısı ortaya çıkartıldığını,

 

  • Yenikapı’da ki Marmaray ve Metro çalışmaları kapsamında yürütülen arkeolojik kazılarda Neolitik Dönem'den başlayıp, kesintisiz olarak günümüze kadar ulaşan ve kent tarihine ışık tutan 35 bin eser belgelenerek bilimin hizmetine sunulup, bunlardan bir kısmının örnekleri Yenikapı istasyonunda sergilenmekte olduğunu,
 
  • Marmaray’ın tamamlanmasıyla Doğu Asya’dan Batı Avrupa’ya Pekin’den Londra’ya raylı sistemle kesintisiz ulaşım sağlanmış olduğunu, Türkiye modern ipek yolunun en avantajlı ülkesi konumuna geldiğini,
 
  • 100 yıllık tasarım ömrü ile her türlü doğa ve olağanüstü koşullara göre inşa edilen Marmaray 9.00 büyüklüğünde depreme dayanıklı olduğunu,
 
  • Marmaray ile ters yöne iki akıntının olduğu, yüzeyin 60 metre derinliğinde, dünyanın en derin batırma tüp tüneli ile 2 kıta birleşmiş olup, toplam 11 adet tüpün birleşmesiyle oluştuğunu.135 metre uzunluğundaki her bir batırma tüpün ağırlığı 18.000 ton olduğunu
 
  • Marmaray iki kıta arası seyahatlerde diğer ulaşım imkanları ile mukayese edildiğinde İstanbullulara 3 yılda 150 milyon saat zaman kazandırdığını,
 
  • Marmaray’da işletmeye açılan 5 istasyonda; 140 turnike,12 asansör, 67 yürüyen merdiven, 215 kamera ile hizmet verildiğini,
 
  • Hizmete açılan Marmaray’a ilaveten banliyö hatlarının iyileşmesi projesi de tamamlandığında tek yönde saatte 75.000, günlük toplam 1.200.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacağını
 
  • Hizmete açılan Marmaray istasyonlarından Yenikapı saatte 75.000, Sirkeci saatte 34.000, Üsküdar saatte 38.000 ve Kazlıçeşme saatte 38.000 yolcuya hizmet edebilecek kapasitede olduğunu,
 
 
  • Marmaray’ın hizmete girmesiyle atmosfere yılda 425.000 ton zehirli gazın karışması engellendiğini,
 
 
  • Marmaray taşıma ücretlerinin belirlenmesinde İstanbul’da ki diğer ulaşım otoriteleri ile uyumu sağlandığını,
 
  • Tüm Marmaray istasyonları uluslararası standartlarda engelli erişimine uygun olarak inşa edildiğini,
 
  • Marmaray’da kullanılan araçlardan 10 vagonlu dizilerde 496 oturan 2.778 ayakta olmak üzere 3.274 kişilik kapasiteye sahip olduğunu,
 
  • Marmaray ile Anadolu yakasında ki Üsküdar İstasyonundan Avrupa yakasında ki Sirkeci İstasyonuna 4 dakika da ulaşılabildiğini,
 
  • Marmaray’da hizmete açılan 5 istasyonla birlikte banliyö hatlarının iyileştirmesi kapsamında inşaatı devam eden yüzeyde ki 37 istasyon ile Gebze-Halkalı arasında toplam 76.3km.lik hat kesiminde 42 istasyonda 105 dakika seyir süresiyle kesintisiz hizmet verileceğini,
 
  • Marmaray’da kullanılacak olan toplam 440 demiryolu aracının 300 adedinin ülkemizde üretildiğini,
 
  • Marmaray’da banliyö hatları iyileştirme çalışmaları tamamlandığında 2 dakika aralıklarla tren çalıştırma kapasitesine ulaşılacağını,
 
Marmaray’ın hizmete açılan 5 istasyonun inşaatı ile ilgili bazı önemli bilgiler;
Fore Kazık 81.000 mt., Beton 835.000 m3., Ray Altı Betonu35.000 m3., Boya 45.700 m2., Sıva 43.200 m2., Seramik, Fayans, Suni mermer 31.000 m2., Demir 145.500 ton., İstasyon Kazı 780.000 m3., Batırma Tüp Kazısı 1.350.000 m3., Batırma Tüp Geri Dolgusu 1.150.000 m3., İstasyon Geri Dolgu 145.000 m3., Duvar 9.500 m2.